Poznaliśmy ostateczny kształt trasy tramwaju na południe

W marcu wreszcie ujrzał światło dzienne dokładny opis przebiegu linii tramwajowej na południe Katowic – z pętli w Brynowie do pętli przy Centrum Handlowym Bażantowo. Było to konieczne, bo Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpoczęła tzw. ocenę oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Początkowo linia tramwajowa na południe miała być gotowa w 2020 r., ale teraz wiadomo, że to nierealne. Nieoficjalnie mówi się o 2022 r.

Ostatecznie, tramwaj na południe Katowic ma biec od pętli w Brynowie ul. Rzepakową, przecinając ul. Kolejową – i dalej za pobliskim supermarketem. Tu linia zacznie skręcać w stronę torów. Dalej, tunelem, omijając zabudowania, dotrze do końca ul. Bolesława Prusa – Górnośląskiego Centrum Medycznego. Potem tramwaj pojedzie wzdłuż ul. Ziołowej i krótko wzdłuż ul. Cegielnia-Murcki. Dalej, w stronę ul. Bażantów linia zostanie poprowadzona w pobliżu domów jednorodzinnych przy ul. Zakątek i ul. Krynicznej. Od Krynicznej aż do skrzyżowania ul. Radoc- kiego i Bażantów, tramwaj pojedzie wzdłuż ciepłociągu. Dalej ul. Bażantów aż do pętli kilkaset metrów dalej.

Dokładnie rok temu rozmawialiśmy na łamach magazynu PLACE z prezydentem Katowic o komunikacji w mieście

 

Trójkątna pętla Kostuchna (to kolejna zmiana) powstanie przy skrzyżowaniu ul. Bażantów z ul. Głuszców. Rezygnacja z budowy tradycyjnej pętli tramwajowej na rzecz tzw. trójkąta torowego, oznacza, że aby zmienić kierunek, motorniczy będzie musiał wjechać tyłem na ślepy tor i dopiero później będzie mógł ruszyć przodem w przeciwną stronę. Dodatkowo, powstaną tu przystanki auto- busowo-tramwajowe, miejsca dla ładowania autobusów elektrycznych, budynek dla kierowców i motorniczych, parking rowerowy oraz dla samochodów na 250 miejsc.