Iga Odrzywołek: tak dbam o formę

W tym roku polskie media obwołały ją najpiękniejszą polską tenisistką. Mowa o Idze Odrzywołek, na co dzień trenerce tenisa w Bażantowo Sport. Przed zbliżającą się zimą zapytaliśmy ją, jak dba o formę. Pokazała nam kilka swoich ulubionych ćwiczeń, które każdy może samodzielne wykonywać w siłowni.

TEKST I ZDJĘCIA: Piotr Kalsztyn

Iga Odrzywołek

Iga Odrzywołek jest 21-letnią studentką fizjoterapii w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej. Mieszkańcy Bażantowa znają ją lepiej z kortów tenisowych Bażantowo Sport, gdzie trenuje adeptów tenisa (jest również doradcą dietetycznym). Na swoim koncie zgromadziła ponad 20 medali Mistrzostw Polski, była również numerem jeden na listach rankingowych.

zima16iga8Ćwiczenia z taśmami TRX

Ćwiczenia z taśmami TRX wzmacniają mięśnie bez obciążania stawów i kręgosłupa. Łapiemy uchwyty wyprostowanymi w łokciach rękami i odchylamy taśmy przed siebie. Następnie uginamy ręce i opieramy się na pasach. Przypomina to nieco tradycyjne pompki. Ćwiczenia wykonujemy w czterech seriach, po dziesięć powtórzeń każda.

zima16iga6Ćwiczenia na suwnicy

Aby mieć smukłe nogi, warto wykonywać ćwiczenia na suwnicy. Trzy serie po dwadzieścia razy. Pamiętajmy jednak, aby każdą z nóg ćwiczyć osobno!

zima16iga4Plank

Ćwiczenie inaczej nazywane deską. Przyjmujemy pozycję jak do pompek, przy czym opieramy się nie na dłoniach, lecz na łokciach. W takiej pozycji należy wytrzymać przez 30 sekund, ćwiczenie powtarzamy pięć razy. Deska wzmacnia praktycznie wszystkie nasze mięśnie.

zima16iga1Brzuszki

Budując mięśnie brzucha, nie możemy zapominać o brzuszkach. Nie muszą to być jednak te tradycyjne, znane z zajęć WF-u. Można również trenować brzuszki skośne lub z uniesionymi nogami. Brzuszki robimy w ośmiu seriach, po jednej minucie każda.

zima16iga7Podnoszenie sztangi w przysiadzie

Należy wykonać trzy serie po dwadzieścia powtórzeń. Zależnie od kondycji, gryf od sztangi można odpowiednio obciążyć, tak aby ważył około pięciu kilogramów. Ćwiczenie świetnie kształtuje pośladki.

zima16iga9Wykroki z obciążeniem

Aby wyrzeźbić mięśnie ud i pośladków, warto wykonywać wykroki z obciążeniem. Należy złapać w obie ręce hantle (np. trzykilogramowe) i w ten sposób energicznie „spacerować” przez trzy minuty. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy, po każdej serii, robiąc minutową przerwę.

zima16iga5Rowerek

Trening kończymy 20 minutami na rowerze stacjonarnym. Trening kardio pomoże nam spalić zbędne kalorie!

Pamiętajcie o właściwej diecie!

Dbając o siebie, nie możemy zapominać o odpowiedniej diecie. Ważne jest nie tylko to, co jemy, ale również jak często. Najlepiej jeść pięć posiłków dziennie (w tym trzy większe), z których najważniejsze jest śniadanie. W przypadku Igi wygląda ono tak: – Jeszcze przed posiłkiem wypijam wodę z cytryną, która pobudza trawienie. Często moim pierwszym posiłkiem jest owsianka. Dodaję do niej mleko (zawierające maksymalnie 0,5 proc. tłuszczu), łyżkę miodu i banana. A do tego cynamon, który pobudza spalanie tłuszczu – mówi trenerka.

Zapisz

Zapisz

Zapisz